2009-02-02 | 00:28:30

Ett långt inlägg...

Såå.. nu bor jag inte i ett skyffe längre, utan i en underbar lägenhet med högt i tak och stuckaturer. Ingen är gladare än jag, och det är ju det här jag ville från början. Jag har även testbakat i min ugn. Mina muffins blev supergoda (som vanligt).

Hitflyttningen har gått relativt bra, och nu tänker jag inte flytta någon mer gång inom Norrköping, då detta är fjärde gången. Det är dock synd att den här utbildningen jag går suger och ger mig ångest över alla studieskulder jag drar på mig för att gå den. Jag vill ju inte flytta härifrån nu. Skulle jag flyttat, skulle jag flyttat för ett år sedan typ.. ibland ångrar jag att jag inte gjorde det.

En mindre rolig sak som hände, var i fredags natt.. jag vaknade med världens kramp i magen. Såklart. Vissa saker kommer alltid så lägligt, typ min mens. Jag fattar inte. Den kommer alltid vid fel tillfällen, typ; första dagen på gymnasiet, bröllop, studenten, utlandsresor eller som nu då.. Den är som en frånvarande fadersgestalt; den dyker upp vid de mest olägliga tillfällen (jag kan inte fatta att jag just gjorde den här jämförelsen haha), och åsamkar en massa sveda och värk. Men seriöst. Ibland blir jag lite orolig. Jag hade så ont att jag gick ut på toaletten och somnade där, på golvet. Vet egentligen inte varför, men jag hade väldigt ont iallafall. Och igår kräktes jag nästan för att jag hade så ont. "Tur" att jag har en läkartid på tisdag då! Sååå otroligt lägligt!!
 
Jag hittade den här låten på Youtube. Har inte hört den på massa år, men jag tycker den är fin. Och Videon måste ju vara inspelad på finaste Öland. När jag tänker tillbaka på förra sommaren, som för övrigt var hemsk, tänker jag på Öland. Nästa sommar har jag förhoppningsvis en systemkamera, så att jag kan ta finaste bilderna.







De här tog jag i somras.. och den får mig att längta tillbaka till världens finaste plats. Älskade lilla ö. Ibland tänker jag att jag borde stannat i Kalmar. Norrköping har gjort mig så ont. Nu har jag dock en underbar lägenhet, som sagt, och inte minst fina vänner, som det smärtar mig att tänka på att lämna. Det vill jag ju egentligen inte.. Jag vet att jag inte kommer bo kvar här om fem år, så därför kommer jag ju behöva ta farväl oavsett.. men om fem år, kommer vi alla befinna oss i andra stadier av våra liv. Nothing lasts forever. Ibland önskar man ju att det skulle förbli som det alltid varit/är. Det är nog därför jag är så fascinerad av bilder/fotografier. En bild har liksom förmågan att fånga det kontextuella i ett ögonblick. Egentligen är det väl fel att säga att bilden har den förmågan, förmågan ligger väl egentligen helt och hållet på den som knäpper bilden. Personligen tror jag att man måste ha lite öga för vad som gör sig fint på bild. I orten jag kommer från, finns det en "fotograf" som har en egen studio, som tjänar pengar på att ta poträttbilder av människor. Folk går liksom till honom för att få fina bilder på sig själv. Vad som dock är att nämna, är att den här mannen inte har öga för vad som gör sig vackert på bild. Även en amatörfotograf som jag, ser att det inte är snyggt med en knivskarp bakgrund, varken i en fotostudio eller på ett bröllopsfoto taget ute i bland träden liksom. Så när den gröna färgen är det som syns mest på bröllopsfotot kanske man borde ha anlitat en annan fotograf, eller för all del, låtit bli..

Men jaja.. nu ska jag nog gå och lägga mig. Blev nog det längsta inlägg jag skrivit på bloggen, hittills. Men jag är inne i ett kreativt flow såå.. :-) Imorgon ska min gamla lägenhet besiktias. Lite, lite vemodigt kommer det kännas trots allt. Jag bodde ju där i ett år och då är det ju klart att man skapar minnen där. Jag kommer minnas tiden där som tiden då jag gråtit så många tårar omöjliga att räkna.. aningens sorgligt, men skönt att få lämna det bakom mig. 

Sov gott, alla som läser!  

    
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: