2009-10-28 | 02:12:16

Dumma


Alltså, ibland kan man ju irritera ihjäl sig på folk! Som ni säkert vet har jag tjatat om en Ektorp-soffa från IKEA hur länge som helst, men pga diverse anledningar har jag inte kunnat köpa någon. Men så häromdagen satt jag och letade på blocket... och vips! Där var den ju; en tvåsittssoffa för 1000 spänn! Jag mailade, fick till svar att jag var välkommen att titta på den men att det var en annan tjej som också blivit lovad att få komma och titta på den? (Här börjar jag känna på mig att det kommer komma problem i vägen).
På kvällen åkte vi in till stan för att kolla på den. Den var fin och så vidare och jag ville ha den! Fine! Tjejen som också blivit lovat att få se den skulle komma imorgon (idag alltså) men hon som sålde den lovade att hon skulle kolla vem av oss som mailat först om soffan.. hela dagen går, jag väntar på att hon ska ringa... vid 20tiden ringer jag upp och får då veta att den andra tjejen bjudit 1600(!!!) kronor för soffan och då sålde hon den (såklart) till henne... Men wtf! Lägger man ut soffan för 1000 spänn då får man ju ta 1000 spänn för den, anser jag! Jag blev såå sjukt irriterad. Jag undrar vad hon sagt igår om jag bjudit över 1000 spänn. Det var precis som att det var legitimt att ta budet på 1600 bara för att jag redan sett den... jag blev så ledsen och besviken...det känns så oärligt av hon som sålde den. Varför inte bara skriva "säljs till högstbjudande" eller liknande i annonsen då? Taskigt! Jag får nog aldrig tag på den soffa.. de där Ektorpsofforna är dessutom väldigt eftertraktade, så ja.. vi får väl se..

/Anna 

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: