2009-06-03 | 15:12:00

What?

Jag förstår verkligen inte den här nya trenden med att föräldrar hittar på nya och så ovanliga namn som möjligt till sina ungar, med argumentet att deras barn är speciella. Blir de mer speciella för att de har ett uppdiktat fånigt namn eller? Jag anser inte det. Visst är det tråkigt om alla har samma namn, men Trixiebelle och alla andra möjliga kombinationer som går att uppfinna? Det är fånigt.
För de flesta föräldrar är deras barn speciella, och alla är väl unika på sitt sätt, men knappast mer speciella än andras. Jag anser att en person blir speciell och unik för att man älskar eller håller av honom eller henne. Alla människor förtjänar att bli älskade från den dag de föds; ja. Men de val och de vägar vi väljer att gå i livet gör att man får vad man förtjänar också. Man får helt enkelt stå för det man gjort. Att skylla på saker och ting och andra människor är  föga orginellt dessvärre. Man får helt enkelt leva med konsekvenserna av sitt handlande, anser jag.  
1 Kommentarer
Anneli:

Karma is a bitch.. alla val och handlingar har konsekvenser och man får lära sig att leva med och ta ansvar för de val man gör.. iaf är det så i mitt liv:)

Även om jag skulle vilja skylla ifrån mig iblandmuttrar

2009-06-03 | 16:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: