2009-07-27 | 14:49:50

Hemma igen

Hemma från Öland igen. Gick på på jobbet kl 18.00 och slutade vid 04.30. Så vid 05-tiden låg jag i sängen igen. Somnade gott med katten vid mina fötter. Mysigt! Han höll på att jama ihjäl sig när jag kom hem hehe. Aningens jobbig är han när han håller på så :-)

Hemfärden igår tog nästan fyra timmar. Från Böda ner till Kalmar var det massa trafik så det gick inte allför fort, men pappa körde mig ner till Kalmar så jag slapp åka buss, och det är jag glad för. Och så fick jag återse mitt Kalmar igen. Har inte varit där sedan augusti 2007. Allt är sig likt och jag satt och pekade ut var jag brukade cykla och handla och allting. Kalmar, jag saknar dig! Kanske är det dit jag flyttar någon dag igen. Så här i efterhand tycker jag Kalmar är trevligare än Norrköping.

Sedan tog jag iallafall tåget hem igen, åt hos mormor när jag kom hem, var hemma en snabbis hos katten som inte ville lämna mig ifred en sekund och sedan cyklade jag som sagt till jobbet. Nu jobbar jag inte förrän imorgon kväll, 18.00-22.00. Skönt! Sen har jag i och för sig en natt till i veckan; på onsdag. Jobbigt, men jag tänker på alla pengar jag kommer få i augusti!

Nu ska jag nog läsa lite i "Nattfåk" av Johan Theorin..

Puss
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: